Labans kokosbollar😋

Jag Ă€r inne i en bakperiod igen sĂ„ just nu blir det mycket hembakta godsaker hĂ€r hemma😋 Ibland bakar jag onyttigt nĂ€r det bara Ă€r jag som ska Ă€ta av det men nĂ€r barnen ska fĂ„ smaka sĂ„ blir det annat. DĂ„ vill jag att det ska vara utan socker och helst utan vitt mjöl och gĂ€rna ekologiska rĂ„varor! Min Ă€ldsta son Jamie Ă€lskar att lĂ€sa boken om spöket Laban och kokosbollarna. SĂ„ nĂ€r det var dags fĂ€r lekdejt idag ville han givetvis att vi skulle bjuda Ă„Ă„ det. Ja varför inte, men att göra nĂ„got som mĂ„nga gillar och sedan göra om och hoppas pĂ„ bra resultat?? Jo! Det gick finfint! SĂ„ jag kĂ€nner att jag fĂ„r dela med mig av receptet 😉Gillar ni chokladbollar? Kan vara det godaste som finns! Dessa Ă€r förstĂ„s sockerfria men vĂ€ldigt smaskiga och de smakar vĂ€ldigt likt ”vanliga”.

Labans kokosbollar 10 st.

10 st dadlar utan kÀrna 

1/2 dl havregryn

2 tsk kakao

2 tsk vatten (eller starkt kaffe)

1 msk kokosolja

Kokos

Jag anvĂ€nde enbart ekologiska ingredienser, kanke lite dyrare men mycket godare😊

Mosa dadlarna med en gaffel eller kör i en mixer och tillsĂ€tt resten av ingredienserna. Rör ihop som vanliga chokladbollar och rulla i mycket kokos. Köper ni krav sĂ„ mĂ€rker ni skillnad pĂ„ smaken😊👍 

 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0